Archive for oktober, 2018

Onsdagen den 31 Oktober.

Även i natt så fick Missan komma in när Anni varit ute en sväng vid fyra tiden. Då somnar hon så gott framför passagerar stolen. Anni får ligga hos matte i sängen. Efter en blåsig och regnig natt så vaknade vi äntligen upp till sol igen. Vi har nu haft värmen på i husbilen ett […]

oktober 31, 2018 · Anitha · No Comments

Tisdagen den 30 Oktober.

En tråkig regnig och blåsig dag. Vi hann ta en promenad innan regnet började men sen så har det varit regn och blåst. Det har inte hänt mycket mer i dag för vi har suttit inne och läst mest hela tiden. Jag släppte ut Missan i går kväll innan jag lade mig. Det känns inte […]

oktober 30, 2018 · Anitha · No Comments

Måndagen den 29 Oktober.

Ja inte var det med lätt hjärta jag bar ut Missan, det är en tjej, till tältet innan jag gick och lade mig i går kväll. Då hade hon legat framför passagerarstolen i Annis bädd hela kvällen och sovit. Och som det blåste i natt tältet rystade och slog. Inte trodde jag att hon skulle […]

oktober 29, 2018 · Anitha · No Comments

Söndagen den 28 Oktober.

Nu har hösten kommit till oss. Det var ungefär som förra året. Då var det slut på badvädret vid månadsskiftet oktober- november. I natt sä kom det en rejäl regnskur med stora droppar som smattrade hårt på taket. Vi gick en liten runda i dag innan vi vände hem igen. Behövde inte köpa bröd eftersom […]

oktober 28, 2018 · Anitha · No Comments

Lördagen den 27 Oktober.

Den här lördagen började helt fel. Efter promenad och frukost så skulle Melodikrysset lösas. Men se det gick inte. Krysset stämde inte med siffror och antalet rutor som Eldeman sa. Skit också. Men grannen Lennart hade klurat ut det. Det var bara att förskjuta siffrorna efter fyra med en siffra, så stämde allt. Till slut […]

oktober 27, 2018 · Anitha · No Comments

Fredagen den 26 Oktober.

Lite skyar på himlen i dag men det har varit skönt med lite mindre solgass. Promenaden var lagom varm och frukosten som vanligt välsmakande. Jag gick för att duscha men annars så förflöt dagen i ett lugnt tempo. Vi satt i parasollets skugga och drack kaffe när Hugos matte kom och frågande om vi kunde […]

oktober 26, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Torsdagen den 25 Oktober.

En molnfri himmel hela dagen. Det var bara 16 grader när vi gick ut på vår promenad i dag. Ingen vind alls så vi behövde ingen tröja. När vi ätit frukost så cyklade vi till LIDL och handlade. Lagom mycket folk. Väl hemma igen så fikde vi med nyköpt kaffebröd. Bertil gick och duschade. Anni […]

oktober 25, 2018 · Anitha · No Comments

Onsdagen den 24 Oktober.

I dag var det åter sol och en klarblå himmel. Bertil var tvungen att tömma toan innan vi gick iväg på morgonpromenaden. Den röda lampan lyste precis när vi skulle gå och lägga oss i går kväll. Vi fick kissa försiktigt i natt? Bertil fick lite att göra efter frukosten. När han tog ut toan […]

oktober 24, 2018 · Anitha · 2 Comments

Tisdagen den 23 Oktober.

Nu har jag lagt in ett par smakprov på gårdagskvällens musik i gårdagens blogg. Titta där. I morse så var det mulet igen men värmen håller i sig. Skönt att promenera längs med Medelhavets strand på mornarna. Frukosten smakar extra gott sedan. Det händer inte mycket här på campingen en vanlig tisdag. Det gäller att […]

oktober 23, 2018 · Anitha · No Comments

Måndagen den 22 Oktober.

Solen är här igen. Vi gick hela promenaden i dag också. Frukosten smakade som vanligt bra. Bertil tog stavarna och gick en runda. När han kom tillbaka så gick vi ner till stranden och tog ett bad. Vi fick förhandsinformation om temperaturen i vattnet av vår egen termometerman, Rolf som sa att det var 23 […]