Archive for december, 2018

Måndagen den 31 December.

Nyårsafton 2018. Så var 2018 års sista dag här. Vädret var soligt och vindstilla. Alltså alldeles underbart att promenera i. Efter frukosten så cyklade jag till Jysk och LIDL för att handla lite. Köpte en ny duk på Jysk till bordet i tältet för nu var jag trött på julduken. Hittade en som jag tyckte om. […]

december 31, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Söndagen den 30 December.

Efter regn så kommer solsken sägs det och vad bra det stämmer. I morse så var solen tillbaka. Det blev promenad före frukost. Kaminen fick tändas för solen hade inte hunnit värma upp luften till dess att det var dags att äta frukost I dag har vi suttit i vår solhörna igen. Å, vad det […]

december 30, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Lördagen den 29 December.

I natt så regnade det. Även när vi gick upp så regnade det. Alltså hoppade vi promenaden i morse. Det blev rostat bröd till frukosten.  Missan som inte fått springa med oss till parkeringen utan hållit sig i tältet var alldeles hispig. Hon försökte brotta ner Anni men hon var helt oberörd av hennes attacker. […]

december 29, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Fredagen den 28 Deceember.

I morse var det lite kallt ty det blåste lite och då blir det med ens kyligare. Men i vårt tält är det varmt med kaminen på. Åt frukost som vanligt. Vi får sällskap vid bordet av Missan. Hon vill gärna smaka äggen men si det går inte, där går gränsen. Då går hon in […]

december 28, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Torsdagen den 27 December.

Så har en mellandag börjat. Först en promenad och handla bröd hos Pedro, handlarn och sedan lite frukost. En skinksmörgås ingår däri. När Bertil gick iväg till sin träning i Bolnuevo Boyz i Socialen så dammsög jag först innan jag gick och duschade. Bertil kom tillbaks och vi tog ett par små skinkmackor innan det […]

december 27, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Onsdagen den 26 December.

Annandag Jul. Även den här dagen började utan sol men ju längre dagen led så klarnade det upp och blev varmt igen. Jag cyklade till LIDL och handlade för här är det en vanlig vardag i dag. Hade köpt fikabröd som jag slarvigt lagt på cykelkorgen tak när jag cyklade iväg från LIDL. Efter en […]

december 26, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Tisdagen den 25 December.

Juldagen 2018. I går kväll så öppnade vi en Cava och så såg vi på ”Änglagård”. Det var länge sedan vi såg den och den var riktigt bra. Bertil orkade inte se hela utan gick och lade sig men jag försökte. Missade en liten snutt på mitten. När jag gick och lade mig så var […]

december 25, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Måndagen den 24 December.

Julafton 2018. Så har vi åter tillbringat en julafton i Bolnuevo med många svenska vänner. Som vanligt så badas det och bjuds på Cava på stranden före lunch. Jag badade inte i dag utan sparar badet till till nyårsdagen. Under tiden badet pågick så körde Tomten med sina nissar runt på campingen och delade ut […]

december 24, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Söndagen den 23 December.

Fjärde Advent. Igår kväll så var det rajtan tajtan i husbilen. Missan var utsövd bortåt nio och satte igång och busade. Hon fick gå ut en stund till men det hjälpte föga. Till slut så lugnade hon ner sig straxt innan vi gick och lade oss. Då var klockan bortåt elva. Filmen vi såg var […]

december 23, 2018 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2018 - 2019

Lördagen den 22 December.

Dan före Dan före dopparedan. Klicka på kortet för att förstora. Bara 10 grader under morgonpromenaden. Brrr. Men solen värmer i alla fall. Efter frukosten framför kaminen så löste jag Melodikrysset medan Bertil gick och duschade. Sedan cyklade vi till Puerto de Mazarrón och Alhamra. Där hade personalen dukat långbord av de små fyrkantiga borde. […]