Månad: oktober 2021

• Söndagen den 31 Oktober.

Tänkte fel igår. Det blev ljusare när klockan var åtta. Så i morse gick vi iväg lite över åtta, Chanel och jag. Det var varmare ute också. Det var bestämt att Eva och jag skulle ta bussen till marknaden men vi fick åka med Carina i hennes lilla Fiat. En tjusig liten bil. Det var […]

• Lördagen den 30 Oktober.

Gick upp bortåt halv nio. Det är mörkt längre nu på mornarna och ännu mörkare blir det i morgon efter klockomställningen. Tog den vanliga promenaden längs med stranden. Träffade på Lasse och Jack. Fortsatte sedan längs med Ramblan. Gick förbi hos Monika och pratade lite. Det har varit mulet i dag och ibland har det […]

• Fredagen den 29 Oktober.

Det blir lite sovmorgon nu när det ljusnar lite senare. Gick iväg vid halv nio. Nu behövs tröja om nmornarna. Det var mulet ute. När jag kom hem så tvättade jag lite handtvätt. Blev svettig i går när tältet justerades. Sedan så blev det frukost inne i tältet. Jag har ont i hela kroppen efter […]

• Torsdagen den 28 Oktober.

Låg länge i dag. Promenerade lite i nio. Frukosten bestod i dag av kokt ägg. Jos, macka och te. Sedan satte jag igång med att fixa tältet. Släppte ut lite luft. När tältet säckade ihop gick Sten förbi. Han kom in och hjälpte mig att dra ihop blixtlåsen i luftstolparna. Vi höll på och kämpade […]

• Onsdagen den 27 Oktober.

Var vaken ända till halv tre i natt. Det regnade och vattnet samlades på tälttaket. Var tvungen att gå ut och lyfta tälttaket så vattnet rann ner. Det regnade rätt mycket så jag var ute många gånger. Men halv tre så slutade det regna och jag kunde somna lugnt. I morse så var jag väldigt […]

• Tisdagen den 26 Oktober.

I morse så släppte jag ut Missan när Chanel och jag skulle gå vår morgonpromenad. Naturligtvis så hängde hon med oss. Såg att hon var med nästan ända fram till stora grinden. Jag blev lite orolig för det var rätt så långt från husbilen. Alltså vände jag när vi kommit halvvägs på vår promenad. När […]

• Måndagen den 25 Oktober.

Sovit gott i natt. Bara vaknat en gång. Gick upp lite över åtta. Nu behövs en tröja på morgonen. I dag har Chanel fått stå och titta efter katterna så länge hon har velat. Undrar om hon nånsin tröttnar på detta spanande. Hon kan ju titta på Missan hela dagarna. Tänkte sitta ute i solhörnan […]

• Söndagen den 24 Oktober.

I morse så hade jag tröja på. Det behövdes för molnen hindrade solen att komma fram. Men värmen kom fort. Åt frukosten inne i tältet. Satte mig sedan i skuggan under mitt fina parasoll i solhörnan och gjorde lite manikyr. Monika kom förbi och gjorde mig sällskap en stund. Sedan blev det dags för en […]

• Lördagen den 23 Oktober.

Vi slapp det dåliga vädret som drabbade delar av Spanien i går. Men det blåste lite i natt. Byarna gjorde att tältet rörde sig men stod pall. I morse hade jag en tröja på mig när jag och Chanel tog promenaden. Det var lite kyligt men inte kallt. Jag hade dörren stängd in till tältet […]

• Fredagen den 22 Oktober.

Vaknade några gånger i natt. Satte på radion en timma och somnade ifrån den. Somnar lättare när radion är igång. Gick upp när det började ljusna vilket det gör vid åttatiden. Fastän Chanel bor ihop med Missan så är hon helt tokig i katter på campingen. Hos Monika, där det är några katter som några […]