Måndagen den 8 Oktober.

Oj, vad har hänt, en mulen morgon men värmen står sig. Vi promenerade som vanligt och handlade bröd hos handlarn innan frukosten.

Jag sate upp köksbelysningen och lade grön matta en bit bakom husbilen. Några lyckoträff som drivs med solceller kom också på plats. Nu börjar det arta sig.

Det var dags att ta en cykeltur för att fylla på förråden men det ville inte min cykel gå med på. Bertil pumpade min cykel igen men den höll inte luften. Antingen så är det ventilen eller så är det punka. Vi får undersöka detta i morgon.

Vi åt ett par mackor innan jag cyklade till Puerto de Mazarrón på Bertils cykel. Stannade till på Hiper Asia, en kinaaffär, innan jag fortsatte till LIDL. Där handlade jag så mycket att cykeln gick på knäna hem. När allt var inplockat i skåpen så tog jag en sväng till handlatn och köpte en dunk vatten och en apelsinpress.

Vi fick trevligt besök av ett par vänner från Husbilsklubben, Marie och Rolf, som kommit till campingen för att stanna ett par veckor. Vi öppnade en flaska rödvin och bjöd på. Roligt att träffa dem igen. Deras hund Wille och Anni gick bra ihop tills Wille sa åt Anni att han ville vara ifred.

När de gått så började vi med maten som i dag bestod av pyttipanna. Till detta drack vi upp det sista i vinflaskan. Gott.

492C68AE-0247-4316-BB27-C570DC1F77F0

Gott i gott gott!

När maten var slut så hade jag vin kvar i glaset som jag satt och smuttade lite på.

CE7CA80B-66DC-4A61-8094-34A555A11BD7

När disken var klar så började det regna lite smått. Men när det ökade så rullade vi ner fronten på tältet och stängde alla takluckorna. Temperaturen sjönk till 22 grader.

Det kändes skönt att gå in och titta på ”Vår tid är nu”.