Lördagen den 19 Januari.

Lite segt att gå upp i morse. Det blåste lite snålt under morgonpromenaden. Solen lyste i alla fall.

Hann precis äta frukost innan Melodikrysset började. Bertil fick ta hand om disken. Gasolen som värmt upp tältet under tiden tog slut så jag gick till receptionen och bytte till en full flaska när krysset var klart. Så nu kan vi värma oss i tältet igen.

Jag ville gärna till kebaben i dag men Bertil hade ingen lust så vi blev hemma. Satt och läste. Det var skönt ute i solhörnan ett tag under eftermiddagen och vi satt där och fikade.

Det har gått åt kokt fisk när jag övar inkallning på Missan så i dag fick jag koka mer fisk. Det var svårt att freda sig då. Men fisken är för varm så hon bankar till den med tassen så den far i väg. Anni verkade inte gilla den alls, konstigt nog.

Vår belgiska granne håller på att packa ihop. Jag hörde på när han berättade för en annan granne att de skulle till Calpe där de tillbringar sommaren. Sedan är de hemma i Belgien i två månader innan de vänder åter till Bolnuevo.

Det kom ett kort till mig som vår förra granne Leif tog när jag försökte skala räkor förra lördagen. Tack för det. Det var inte lätt att freda sig.

888306DE-0A80-427C-8A88-494831FF0460

Vilken klatchig färg på jackan. Undrar vad de skulle säga om den i riksdagen?

Bertil fick sitt gage i dag efterspelningen på Socialen i går och vi bestämde oss att sätta sprätt på pengarna redan i kväll. Först så tänkte vi åka till Wooken i Puerto men då hade vi fått cykla i mörker vilket vi inte ville. Då bestämde vi oss för Kinan utanför campingen men de hade stängt igen restaurangen och öppnar inte förrän i mars. Ja då gick vi till Il Capriccio och åt deras goda pizza med havets läckerheter. En stor stark sköljde vi ned den med. Sedan var vi proppmätta. Pengarna räckte nästan till notan.

F5AF87DE-AAC2-475C-B81E-64E9178FFC3C

Pizzabagaren.

F35A7407-4834-403D-9745-BE7099C24348

Havets läckerheter.

852AB170-2E95-416F-91CC-59ABC0FD7931

Bara resterna kvar.

Det kom in ett gäng med fransmän och ville ha ett bord för ocho (åtta). Men det fanns inte så många lediga platser. De var lite bullriga. Efter lite tjafs så gick de ut men höll sig kvar utanför. Efter en stund kom de in igen och pratade med några som nästan var färdiga samtidigt som de sneglade mot vårt bord. Vi var också färdiga men servitrisen hade mycket att göra så det tog en stund innan vi fick betala. Men så fort vi reste oss upp så flyttade de intill vårt bord till det lite större bordet där gästerna mer eller mindre kände sig tvingade att betala och gå därifrån. Fransmän?

När vi kom hem så såg vi på Stjärnorna på Slottet och På spåret. Missan har blivit busig igen så nu har hon inga känningar av operationen längre. Fick busa med snöre med papperstuss på under tiden vi tittade på TVså att hon inte skulle klättra på väggarna.

Nu ska det bli skönt att krypa under täcket.