Fredagen den 25 Januari.

Efter en nästan sömnlös natt när Bertil har hostat så insisterade jag på att vi skulle åka till Vårdcentralen i Puerto de Mazarrón. Bertil var inte så intresserad men jag stod på mig. Så efter att vi ätit frukost så tog vi ut cyklarna och trampade iväg.

Det var bara en före oss vid inskrivningsdisken och vi fick en tid en och en halv timma senare. Så vi gick en trappa upp och satte oss utanför dörr nr 15 och väntade på vår tur. Det satt fem A4 ark fastklistrade på dörren där det stod på olika språk att om man inte talade spanska så skulle man ha en tolk med sig för bästa konsultation. Attans också tänkte vi, då kan doktorn inte engelska. Jag skrev in lite information i översättningsappen som jag visade fram när det var vår tur. Nu visade det sig att den kvinnliga läkaren kunde engelska och besöket gick bra.  Hon lyssnade på lungor och hjärta samt tittade i halsen på Bertil och sedan sa hon att allt såg bra ut. Hon skrev inte ut någon antibiotika utan det räckte med paracetamol. Vi köpte detta på apoteket som ligger tvärs över gatan och cyklade hem. Det hade börjat blåsa lite men värmen som kom i går har stannat kvar och det var skönt i luften. Jag var nöjd med besöket nu behöver jag inte oroa mig för lunginflammation och dyligt över helgen.

När vi kom hem så mötte oss en uppspelt Missan och Anni. Missan var värst. Hon for omkring som ett torrt skinn. In och ut i husbilen. Överföll Anni och tog nacksving på henne. Hittade små prylar som korkar och dyligt och bollade med. Blåsten viftade på tältdörrarna och de var kul att busa med för att inte tala om de torra löven som far omkring.

Vi tog igen oss med lite kaffe och dopp. Bertil fyllde på vatten i bilen medans kaffet bryggdes. Inte klokt vad vattnet försvinner fort. Vi slösar nog lite med det eftersom vi inte behöver tänka på avloppet då vi har slangen kopplad till platsens avlopp i hörnet av tomten.

Jag lurpade lite ( handtvättade ) och gjorde i ordning kattoan. När jag var klar tänkte jag sätta mig i en stol i tältet för att ta igen mig men min stol var upptagen av en slutkörd katt.

A6C6C314-95DB-4AFB-B3B1-FF0BF2369A6B

Missan har stulit min plats.

Anni och jag tog en liten promenad ner till stranden som i dag och havet var lugnt och stilla jämfört med i går.

1F8CFDFB-EB08-4AC8-9FCC-FDC942BF3D8D

Några enstaka solbadande.

343A69CF-FFDD-4C1D-927F-F94D96DA7740

Promenaden ligger öde.

Boukspelande fransmänn har ockuperat boulebanan. Svenskarna brukar spela tidigare på dagen.

4723B1C2-790D-46CD-BC23-71439FE425F2 BB8F5549-8ADA-486C-B8D2-28939B7DB553 40C43078-A558-4881-B292-DEEB07D1056B

När vi var på hemväg så dök denna vilsna hund upp. Den var skygg och gick undan när jag schasade bort den från Anni. När jag pratade med grannen så sa hon att den strukit omkring här några dagar. Vi funderar inte på att ta hand om den. Det räcker med Missan.

F57E7934-23F2-4573-9BA2-5E05FC606107

Lite mager kanske.

A8E0BF00-69DF-41F5-AF9F-DB9EC0E3A254

När Anni och jag gick iväg från campingen så pratade vi med Lisa och Missan hängde på. Jag och Anni gick iväg utan att Missan såg det. Lisa sa att hon letade efter oss när vi gått och jamade. När vi kom hem sa Bertil att Missan inte varit hemma sedan vi gick iväg så jag gick till Lisa och där var hon, Missan alltså, och hon följde med mig hem. Rolig kisse.

Fiskpinnar och potatis stod på vår Meny i dag. Gott det också. Nu så ska vi ut och åka tåg med Luuk och Lindström.