Fredagen den 22 Oktober.

Vaknade några gånger i natt. Satte på radion en timma och somnade ifrån den. Somnar lättare när radion är igång. Gick upp när det började ljusna vilket det gör vid åttatiden. Fastän Chanel bor ihop med Missan så är hon helt tokig i katter på campingen. Hos Monika, där det är några katter som några matar så måste hon bara kolla på dem. Och i morse så såg hon en lite kattunge på andra sidan staketet när vi gick vår runda.

Kattungen sitter obekymrat innanför staketet. Lite längre bort så går en annan katt.
Den söta kattungen. Vet inte vad Chanel vill med den men hon piper och vill dit.

Undrar om Chanel som löpte för ca två månader sedan vill ha en liten att ta hand om eller bara vill jaga den? Det får jag aldrig veta. Det kommer ingen mer katt än Missan in i vårt hem i alla fall, så det så.

Ovädret de varnat för visade sig inre i morse. Solen kom fram en stund men sedan hopade sig molnen som kom inifrån landet men solen slogs om utrymmet.

Jag lagade till lite frukost och åt den i tältet för det verkade vara lite kallt ute. Satt sedan och läste nyheter på paddan.

Jag ringde några samtal till Sverige. Pratade med min käre lillebror en stund. Alltid lika trevligt. Ett samtal gick till Bilakuten i Oskarshamn angående Corollans vindrutetorkare. Inga reservdelar hade kommit hem?

Ringde också till min kära granne hemma, vars stackars hund blivit akut opererad för en kotte som orsakat stopp i tarmen. Nu gick det bra som tur var men nu ska Malte bli bra igen.

Willy kom förbi med bilen och undrade om vi skulle åka och handla. Jag rastade Chanel och sedan åkte vi iväg. Det var väder för en utflykt med bilen. Stannade till hos Jane och Rune. Där fick vi kaffe och lite att äta till. Gott och trevligt.

Vilken utsikt från deras altan.

Efter att ha pratat med dem en stund så drog vi vidare till ett par Kinesbutiker på jakt efter en parasollfot för vatten. Men där gick vi bet. Gjorde ett besök på bankomaten och Lidl. Det blev dyrt på båda ställena.

ett oar butiksbesök till innan vi hittade en parasollfot för vatten. Nöjde med dagens utflykt så styrde vi hemåt. Sista stoppet skulle bli hos Ester i ”blomsterlandet”. Men hon hade siesta. Det var en del att plocka in efter att jag kom hem. Skönt att få bli skjutsat med bil för att handla. Jag börjar bli bortskämd.

Tog sedan med Chanel på en promenad. Gick förbi Ester och där fanns många fina blomster. Så när jag kom hen gjorde jag iordning cykeln och cyklade dit. Köpte pelargoner och jord. Det blev fullt lass. Men hade inte tid att plantera om blommorna i dag. Får göra det i morgon.

Köpte åtta pelargoner.

Klockan sju gick vi till Kinesen på andra sidan gatan för att äta mat, Monika, Willy och jag.

Dagens val.

Jag tackade för en shoppingtur med en måltid. Vi blev mätta och belåtna allihopa. Skiljdes åt vid campinginfarten. Monika skulle hem till Hugo. Willy och jag gick till Eva och Lasse. De hade bjudit oss att komma förbi på en Cava efter maten.

Där klev vi in i deras höga husbil med fem trappsteg. En tjusig husbil med väl tilltaget utrymme.

Härliga människor.
Deras goa hund Jack tar upp en stor plats.

Vi blev sittande där ett bra tag. Tack snälla ni för trevligt sällskap. Till slut så var jag tvungen att tacka för mig och gå hem till mina sambos. Missan mötte mig vid tomtgränsen och följde med in till Chanel. Jag stängde in Missan och tog Chanel med på en kisserunda.

Nu skriver jag detta innan det är dags att krypa till sängs.