Fredagen den 3 December.

Efter en mycket blåsig natt så vaknade jag till en stilla morgon. Cykeln låg omkullblåst och några blommor hade vält. Grannen frågade om jag sett en flygande matta? Det hade jag inte men en som låg en bit bort.

Vi gick vår vanliga runda Chanel och jag. Skönt väder nu när vinden hade lugnat ner sig. Jag satt inne i husbilen och åt frukost.

Ringde till min bilreparatör och frågade hur det var med med mina vindrutetorkare. Han hade inte fått någon leverans från Toyota. Han sa att på hans fråga så hade de sagt att de måste ställa om maskinerna för att göra delar till min bil och det gör de när de fått flera förfrågningar. Trist men tydligen så är det så. Här sitter jag i Spanien och kan inte göra några försök att jaga delar. Vet inte ens vad jag ska ha för delar. Nu ställde jag av Corollan så att jag inte behöver betala skatten.

I dag så åt jag en skinkmacka till lunch. Gott. Har lyckats hitta en riktig julskinka på Consum. Köpte 10 tjocka skivor.

Har varit och betalat för förrådet ett år till. På väg tillbaka till campingen så köpte jag bröd hos Pedro. Det satt ett gäng svenskar i poolbaren och jag slog mig ner hos dem en stund.

Gick sedan hem och släppte ut Chanel. Solen började dala bakom träden och då blir det genast kyligt. Satte mig i tältet och löste korsord. Fick besök av Willy. Vi bestämde att gå ut och äta i kväll.

Han kom flrbi pch hömtade mig vid sjutiden. Vi gick till gamla Blous Hause. Vi satt inne. Det var vi och två till. Synd på restaurangen. Jag åt kyckling.

Kyckling i kryddis sås till höger, grönsaker i mitten och pommes i stapel till höger. Gott.
Lax.

Vi delade på 3n flaska rött. Sedan gick vi hem till mig och såg på ”På spåret”. Efter det så gick Willy hem och jag skriver detta. Ska gå en sista sväng med Chanel före sänggåendet.