Måndagen den 10 Januari.

I morse så mötte solen upp igen.

Där kommer den.
Perfekt kokta ägg i morse.

Pratade med min shopingkompis efter frukosten hon var lite sen i starten men efter en stund så cyklade vi iväg. Jag köpte kattmat i djuraffären och mat till mig på Lidl. Det var tungt lastade cyklar på hemvägen.

Det var dags för Chanel att gå sin runda igen. Det var mycket folk som hittat ner till vattnet.

Längst med vattnet satt eller låg folk.

Sedan plockade jag undan det jag handlat. Plötsligt så började det blåsa och det ordentligt. Trodde ett tag att tältet skulle lyfta. Lite prylar inne i tältet åkte i golvet. Blommor välte utanför. Jag satte mig och läste lite. Hade köpt ett äppleknyte på Lidl men var för lat att fixa kaffe. Drack vatten till.

Värmen har verkligen kommit tillbaka i dag. Cyklade hem ned bara armar. På grund av blåsten var det svårt att sitta ute och i tältet var det ett jä..la liv. Så jag gick in och tog mig en liten lur ihop med Chanel.

Grannarna hade besök och det blev musik där som hördes in till mig. När min favoritlåt hördes så gick jag upp. Då hade blåsten avtagit lite. Tog en promenad på stranden med Chanel. Då var det tomt på folk där.

Solen lyste bländande och det blåste inte på stranden.

Visste inte vad jag skulle äta i kväll. Till slut bestämde jag mig för tt gå till kebaben och hämta en kebabplate modell mindre. På måndagar har många restauranger stängt här förutom kinarestaurangen. Kebaben såg öde ut men den var öppen. Så Chanel och jag väntade medan min låda blev färdig. Det var fler som följt mitt exempel i kväll.

Det var fortfarande varmt ute, 18 grader, och jag satt i tältet utan kaminen tänd och åt min kebab. Tog en öl till. Satt och lyssnade till P4 Plus. Fin musik där.

Gott och lagom mycket.

Klockan var bortåt halv nio när jag gick in ihop med mina sambos. Då var det fortfarande över 18 grader ute. Skönt. Behöver kanske inta ha värmen på i natt.

Köpte en kedja i kinabutiken till min hushållspappershållare. Blev nöjd..