Måndagen den 8 Augusti.

Har sovit gott i natt. Jag var lite orolig i går när jag lade mig. Men vi var ju många husbilar som stod här. Det har varit lugnt hela natten men man vet ju aldrig med nya ställen.

Gick upp vid åtta och tog en promenad med Chanel runt tjärnen. Bertil och jag har varit här på kräftskivan flera gånger men har aldrig gått runt vattnet. Det fanns flera bryggor för fiskarna, alltså de med spön i händerna inte de som simmar i vattnet. Hela promenaden tog ca en halv timma.

Längst där borta står min husbil.
Jag står som andra bil från vänster.

Tillbaka igen så fixade jag frukost och åt. Hade ingen brådska att komma iväg ty det tar bara ca två timmar till Nora. Så jag satt med paddan och Hemmets Journal i lugn och ro. I dag var det ingen som ville ha fisk till middag. Kanske beroende på att det var måndag. I går så stod det barn och vuxna på bryggan mest hela tiden.

Det är inte varje dag jag dricker kaffe men i dag var en sådan dag. Under tiden jag fikade så kom det ett gäng ungdomar till bryggan framför husbilen. Det var 10 ungar och tre som var lite äldre. En av de äldre rörde ihop något i en hink som han sedan gjorde bollar av och kastade i vattnet. Tror det var mat till fisken. Sedan försvann ungarna till stugan. När jag gick förbi lite senare med Chanel så stod det en massa spön eller kastspön utanför stugan. Tror det var sommarlovsaktiviteter på gång.

Vid tolvtiden körde jag iväg. Det blev en lugn resa. Vid infarten till Nora ligger en stor ICA butik och där stannade jag till. Handlade lite som jag behövde för en vecka på campingen. Jag hade köpt småländska kräftor i Oskarshamn och blev varse att om jag väntat tills i dag så hade jag kommit billigare undan. Men jag var rädd för att det inte skulle finnas svenska kräftor här.

Klockan var halv tre när jag kom ut ur butiken så jag stannade till på R,O,O,M 55, en mycket rolig butik. I dag så hittade jag inget som jag ville ha förutom några blommor.

Tycker om färgen.
Den färgen var också fin.

Anlände klockan tre och fick min plats. Backade in på gruset och hissade ner stödbenen. Fortsatte med kompostgallret. När det var klart så fick Chanel komma ut. Jag passade på att ta ett dopp i det sköna vattnet. Sedan fick även Missan komma ut på snöre.

Än så länge har hon inte försökt att hoppa över gallret.

Satte mig tillrätta och åt en tallrik blåbär med grädde. Sköljde ner dem med stödbensölen. Sedan var det bara att koppla av.

Jag har fått ett par trevliga grannar som bor i ett ägg. Alltså en sådan där husvagn som ser ut som ett ägg. Det gick förbi ett par som sa att det brukar vara en amerikanare som drar dana. Då sa mina grannar att amerikanaren står hemma. Deras husvagn är så gammal att den har dörren på vänster sida. Alltså har de son uteplats mot mig. En liten söt pudel bor där också.

När solen försvann bakom träden så gick jag och duschade. Var helt ensam i byggnaden. Kände att jag behövde duscha. Plockade in möblerna när jag kom tillbaka till husbilen. Många går till bastun men jag känner inte för att gå dit när jag är ensam. Istället så tog jag in Lotta på Liseberg på TV:n.

Det är en skön kväll utan någon vind. På grund av detta så kände jag att det fanns något i luften som ville sticka mig. Sitter nu här med stängd dörr.

Har precis ätit en äggmacka och druckit en öl. Misstänker att det blir en träff med Beck lite senare.