Archive for november, 2021

Tisdagen den 30 November.

I morse var det inte spegelblankt i Ramblan. Det kändes lite varmare ute men vet inte om det var det. När jag kom hem så hängde jag tvätten från i går. Den låg så fint ihopvikt i IKEA kassen. sedan gjorde jag frukost. Satt inne och åt. Missade gympan, attans också. Solen har skinit hela […]

november 30, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Måndagen den 29 November.

När vi, Chanel och jag gick vår morgonrunda så brusade havet och vågorna skummade men i Ramblan var det spegelblankt. Efter frukosten så var det dags för Linedance. Det två första var sådana jag dansat förut och de kommer jag ihåg. Men nästa dans var det så många turer i att jag inte hängde med. […]

november 29, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Söndagen den 28 November.

Första Advent 2021. En ljuvlig morgon, kanske lite kall men klar sikt i alla fall. Frös faktiskt inte fast jag bara hade en fliströja på mig. Satt inne och åt frukost för det var kallt i tältet. Klarade av disken från igår. Fick sällskap med en granne på cykel till marknaden. Vi hade motvind hela […]

november 28, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Lördagen den 27 November.

Sovit gott i natt. Gick upp lite över åtta. Solen hade gått upp och himlen var klar blå. Satt inne och åt frukost i mitt juliga hem. Sedan var det dags för Melodikrysset som var ganska enkelt i dag. Gick en liten sväng med Chanel och tittade på lite smycken och skönhetsprodukter som ett par […]

november 27, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Fredagen den 26 November.

Gick och lade mig tidigt igår kväll. Somnade fort. Ingen ide att lyssna på radio för där var det sport. Sovit gott. Gick upp lite över åtta. Solen höll på att stiga upp bortåt Puerto de Mazarrón. Har haft värmen på inne i husbilen några nätter nu. Satt inne och åt frukost. Missan som fick […]

november 26, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Torsdagen den 25 November.

Kändes som om jag hade lite feber i morse. Försökte ta tempen men batteriet var slut. Gick vår runda i alla fall. Har man hund så har man. Tog en Alvedon när jag kom hem och lade mig en stund. Är lite öm i armarna där de stack mig igår. Efter en stund så gick […]

november 25, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Onsdagen den 24 November.

En månad kvar till julafton. Vad tiden rusar iväg. Som vanligt startade vi, Chanel och jag, dagen med morgonrundan. Hade täckjackan på. Åt frukost inne. Klockan nio började Qigongen. I dag var vi några fler än sist. Jag gillar det men har svårt för att tänka kinesiskt. Det var kallt i början men vi blev […]

november 24, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Tisdagen den 23 November.

Sov lite oroligt i natt. Var vaken en del. Tuppen i mobilen väsnades klockan sju. Gick upp och tog ut Chanel i mörkret. Åt Yoggi som var kvar sedan en annan dag. Vi var tre som åkte bil till vårdcentralen redan klockan åtta. Där var fullt med folk utanför. En dam i vitt ropade upp […]

november 23, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Måndagen den 22 November.

Inget regn i natt. Det var jag glad över. Tog den vanliga morgonpromenaden längs med Ramblan. Det har regnat en hel del och säkert mer inåt landet som fyller på Ramblan. Nu hade den öppnat upp mot havet. Det smakade gott med frukost framför den tända kaminen. Stängde av den när det blev dags för […]

november 22, 2021 · Anitha · No Comments
Posted in: Spanien 2021 - 2022

Söndagen den 21 November.

Oj, vad det regnade i går kväll. När vi skulle gå ut på sista kisserundan så vadade vi i vatten. Mina strumpor i foppatofflorna blev dygnsura. Även Chanel vart dygnsur. Hon kröp ihop hos mig i sängen och jag stoppade om henne med flisfilten. I morse så hade regnet upphört. Gick ut mot campingens infart […]