Månad: december 2021

• Nyårsafton 2021.

Dimman låg kvar i morse. Där solen brukar gå upp var det bara grått. Det var riktigt kallt och rått ute men vi tog vår runda. Tände kaminen så fort jag kommit in i tältet. Det blev varmt fort. Satt och åt min frukost, den sista det här året. Det har ju flutit på ganska […]

• Torsdagen den 30 December.

Synd att jag glömde mobilen i morse. Det var en stor röd sol som tagit sig över horisonten. Men det kommer fler solar. Chanel sprang lös igen vid Ramblan. Hon avverkar dubbelt så lång sträck som jag gör på det viset. Det har varit en fuktig natt. Allt var blött ute men jag satt i […]

• Onsdagen den 29 December.

I morse blev det inget kort taget. Chanel fick vara lös vid Ramblan. När hon varit kopplad så har hon velat gå ner i Ramblan men nu så stannade hon kvar på vägen när jag sa till henne. Glömde ta kort men det såg ut som i går ungefär. Satt i tältet och åt frukost […]

• Tisdagen den 28 December.

Solen har skinit hela dagen och sommarvärmen har återvänt. Några små skyar har visat sig. Jag tvättade lite kläder för hand och hängde på tork. Det var verkligen torkväder. Satt sedan i min solhörna och läste en bok från campingens bibliotek. Gjorde mig ett par koppar kaffe som jag åt lite kaffebröd till. Härligt. Tog […]

• Måndagen den 27 December.

I går kväll så tog gasolen slut. I natt har jag använt elen. Efter morgonrundan gick jag till receptionen för att byta flaska men de hade ingen med gasol i. Återvände till husbilen igen. Missan hade naturligtvis följt med nästan ända fram till receptionen men var med tillbaks. Nu har värmen återvänt till vår camping. […]

• Annandag Jul 2021.

i går kväll så skvätte det lite från himlen men inte mycket. I morse var det vindstilla när vi gick ut Chanel och jag och jag fick en fin morgonbild. Jag hade inget munskydd på mig under promenaden då jag tyckte att jag höll avstånd på 3-4 meter till andra flanörer. När jag gick bredvid […]

• Juldagen 2021.

Har sovit gott men myggan surrade lite i natt. Chanel morrade när värden gick på toa. Vaknade sedan lite i åtta. Då gick Chanel och jag ut på en liten promenad. Det var lite kyligt och drog från havet. Fick sällskap av min värdinna på stranden. Vi gick tillbaka och jag fick en rejäl frukost. […]

Julafton 2021.

Det har varit mycket i dag. Det har kommit nya restriktionen i Spanien. Vi ska ha munskydd när vi vistas ute. Men tycker att det är lite oklart. Om man motionerar behövs det inte och inte om man rastar hund och håller avstånd. Men det beror lite på vem man pratar med. Jag och Chanel […]

• Torsdagen den 23 December.

Dan före dopparedan 2021. Nu är det nära kära vänner. Tänk att i morgon är det julafton. De två senaste jularna har inte varit roliga för mig. Först med Bertil svårt sjuk och sedan förra julen som änka. Som tur var så hade jag sällskap av Anni och Missan då. I år ser jag på […]

• Onsdagen den 22 December.

Dan före dan före dopparedan 2021. Efter morgonpromenad och frukost, frukosten i tältet utan tänd kamin,så gick jag till min Qigong stund hos grannen. Vi var tre tvåbeningar och en liten fyrbening vid namn Ludde som deltog. Vi drack en mugg grönt specialte från Kina. Det smakade gott och skulle vara nyttigt för både det […]