Tisdagen den 19 Oktober.

Sovit gott i natt. Vaknade strax före åtta. Så vi gick iväg tidigt i dag, Chanel och jag. Missan får vara kvar i husbilen för annars vill hon gärna följa med.

När vi kom hem igen så tömde jag toan. I natt när jag var uppe och kissade så började lampan lysa. Den var tung att lyfta ner på marken. Den har ju hjul så transporten till tömningen går lätt. Men sen ska jag lyfta upp den när jag tömmer. Den minskar fort i vikt under tömning så det går bra.

Missan sitter innanför dörren när jag öppnar den och har båttom ut. Satt inne i tältet och åt frukost i dag. Tittade samtidigt på paddan. Diskade och pysslade lite samt sopade den gröna mattan. Träden skräpar en hel del och än finns det mycket kvar som ska komma ner.

Till lunch i dag så stekte jag två korvar som blev över i söndags. Åt den ena med korvbröd och stoppade den andra i kylen. Gick sedan till poolen. Hälsade på ett par nykomna svenskar på vägen. De har kört ända från Haparanda.

I dag var det många som satt i baren. Monika och jag hoppade i med en gång. Sedan smakade det gott med en mellanstor öl för 2€. Satt sedan och pratade tills klockan blev bortåt fyra. När jag var i poolen såg jag att klockan satt kvar på armen. Den verkade ha klarat sig bra för den fortsatte gå. Men efter en liten stund så stannade den och det blev imma innanför glaset.

Så när jag kom hem så tog jag bort baksidan på klockan och lade den i en rispåse.

Får se om den fungerar igen. Det är en klocka jag köpt på marknaden för några år sedan för 6 eller 7 €.

När jag satt vid lilla bordet och kollade lite på paddan så stannade en dam utanför staketet och pratade med mig. Då fick jag världens överraskning. Det är ett par från England som läser min blogg och har kommenterat den ibland. Nu var det hon som kom för att prata med mig. Riktigt roligt. Hon ville se på Missan så hon kom in. Som tur var så låg Missan under stolen och lät sig till och med klappas.

Det var verkligen en stor överraskning. Hon hade en present hon ville ge mig och gick för att hämta den. Kom tillbaka med en kartong med kex/kakor och sin make. Jätteroligt att träffa dem.

Chris & Cliff. Två följare från England.
Engelska kakor.

När jag blev ensam igen så tog Chanel och jag en promenad. Chanel spanar hela tiden efter katter. I dag såg hon tre små kattungar och ville absolut till dem. Men naturligtvis så fick hon inte det. Det brukar ligga en stor svart katt innan stängslet till stranden men den bryr hon sig inte om. Den ligger där som en kung och rör sig inte så Chanel vet att akta sig.Satt ute en stund till men sen började det bli lite svalare så då gick jag in i tältet. Där var det fortfarande varmt. Tog fram fotpallen och lutad mig bakåt. Lyssnade på Kvällspasset på radion.

Willy kom förbi. Han var på väg att hämta kebab. Men jag hade ju ätit upp den sista korven med korvbröd och var mätt. Synd för det hade varit gott med kebab.

Satt i tältet till lite i nio. Gick in och satte på TV:n. Dukade fram lite kex, ost och cider. Tittade sedan på Över atlanten. Skriver detta i en paus då det sänds på 5:an. Sedan ska jag gå ut med Chanel och därefter så hägrar sängen.

oktober 19, 2021 · Anitha · One Comment
Posted in: Spanien 2021 - 2022

One Response

1. LAILA ERIKSSON - oktober 20, 2021

tack för all info från mazzaron, vi läser din blogg till frukost varje dag. Jättefin camping vi var där 2017 en vecka.