Lördagen den 23 Oktober.

Vi slapp det dåliga vädret som drabbade delar av Spanien i går. Men det blåste lite i natt. Byarna gjorde att tältet rörde sig men stod pall.

I morse hade jag en tröja på mig när jag och Chanel tog promenaden. Det var lite kyligt men inte kallt.

Solen gjorde vad den kunde för att ta sig igenom.
Där åt vi igår.

Jag hade dörren stängd in till tältet när jag åt frukost. Men solen värmde fort upp när den kom. Satt och löste Melodikrysset för första gången sedan jag åkte hemifrån.

Sen tog jag en tur till stranden för att samla sten som jag skulle ha i ställer för lekakulor i mina stora vita krukor. Onödigt att slösa på jorden. Blev nöjd med resultatet.

Halva hinken med sten.
Missan låg och väntade när jag kom hem.
Nu är solhörnan klar.
Blev riktigt trevligt, tycker jag.
Satte mig i skuggan och tog en burk jordgubbscider och njöt av mina fina pelargoner.

Gjorde inte så mycket ner i dag. En liten promenad till med Chanel innan jag gick till poolen. Saknade Monika där i dag? Men vi var ett glatt gäng. En vän som legat på sjukhus, för infektion i ett par tår som de inte vet orsaken till, kom till campingen i går och slöt nu upp vid poolen. Härligt att se honom igen.

Jag badade inte i dag för det blåste lite och molnen skymde solen ibland. Det var alldeles lagom varmt utan bad.

När jag kom tillbaks till mitt hem så släppte jag ut Chanel och Missan, som också varit inne, från den AC kylda husbilen. Jag har sovit dåligt i natt och kände mig lite trött så det var läge för en liten siesta. Satte på P4 Plus och intog sängläge i tältet. Skönt. Jag somnade inte med vilade.

Willy kom förbi och frågade om vi skulle gå ut och äta. Jag hade funderat på vad jag skulle stoppa i mig i kväll men naturligtvis så ville jag hörna följa med ut.

Jag vilade lite till innan jag gick ut en gång till med Chanel. Gjorde mig sedan i ordning. Det var ju lördag. Vi gick iväg utan att veta vart vi skulle ta vägen. Det första stället ratade vi för deras löjliga meny.

Jag har ingen app som kan ta emot ett sådant meddelande.

Alltså gick vi vidare. Stannade till vid MarMoy och där var det den gamla skolan med pappersmeny.

Jag tog lax med grönsaker.
Willy tog revben.

Det var så gott och mycket. Jag fick i mig alltihop men Willy åt bara hälften av köttet. Det blev dogybag för honom. Och naturligtvis så ligger den i mitt kylskåp. Vi satt en stund i mitt tält och pratade till det var dags att skiljas åt. Och dogybagen glömdes.

Sedan lurade jag in Missan och gick en sista runda med Chanel. Sitter nu här och skriver färdigt innan det blir ett skutt i bingen.